Poslední úprava: Svoboda dne 5.5.2017

Podzim na Jatečce

První pololetí letošního školního roku bylo poměrně bohaté na úspěchy našich žáků ve sportovních soutěžích.

Kromě umístění v atletické soutěži CORNY jsme zaznamenali další úspěch v republikovém finále v basketbalu v Jindřichově Hradci. Tým ve složení Pokorný Josef (2. C), Bár Jakub (2. D), Wagner Martin (2. C), Kolařík Tomáš (1. C), Hromádka Martin (2. A), Urbančík Adam (1. C) a Maděra Jan (3. D) obsadil velmi pěkné 5. místo.

Za zmínku stojí také 1. místo dívčího družstva a 2. místo družstva chlapců v okresním finále v přespolním běhu. Děvčata běžela ve složení Lucie Toušová (2. D), Nikola Dobiášová (3. B), Tereza Benedová (2. B), Anna Kučerová, Nataly Schulzeová (obě 4. C) a Romana Klupsová (3. D).
Za chlapce běželi Jáchym Bechyně (2. D), Jiří Štolba (3. B), Jan Renner (V7. A) David Štěpánek (3. B)
a Kryštof Korejs (3. A)
– viz přiložené fotografie.

Podobně úspěšní byli i naši lezci Gleb Kirillov, Aleš Veselka (oba 4. A) a Šárka Löffelmannová (V8. A)
v okresním finále ve sportovním lezení. Smíšené družstvo vybojovalo rovněž 1. místo.

Všem úspěšným účastníkům gratulujeme a děkujeme za reprezentaci naší školy!
Mgr. Jitka Novodomská

3. místo - Republikové finále v atletice
Velký úspěch atletů našeho gymnázia - Břeclav 10. – 11. 10. 2016 - historicky nejlepší umístění v republikovém finále Středoškolského atletického poháru CORNY.

Článek s fotografiemi od Mgr. Havlíka ZDE

Vodácký kurz - 09 - 2016

Dne 5.9. (pondělí) zahajujeme naši výpravu. Sešli jsme se na hl. nádraží a plni nadšení a očekávání vyrážíme. Počasí se ze začátku zdá slibné, ale jen co přijíždíme do Vyššího Brodu, začíná pršet a je zima. Stavění stanů si nikdo z nás moc neužívá. Ohřáli jsme se v restauraci a zároveň nám pan Magasanik s paní Novodomskou podali menší přednášku o bezpečnosti na lodích.
Následujícího dne se konal nácvik a poté hned jedeme. Počasí nám stále nepřálo, ale zvládáme sjet všechny jezy a následně se zahříváme horkým čajem. Nejlepší však bylo, že jsme měli možnost spát v týpí, kterou většina z nás hned využila.
Ve středu se nám konečně vyjasnilo. Po příjezdu do kempu hned rozkládáme stany a sušíme mokré oblečení z minulých dní. K večeru se koná prohlídka Českého Krumlova a následuje i osobní volno.
Jen co jsme se byli na Český Krumlov podívat, další den sjíždíme jeho jezy. Jeden, kde se údajně zvrhnout prostě nedá, nás stojí hned několik potopených lodí. Toho dne pražilo sluníčko, cákání a převracení lodí bylo na denním pořádku a alespoň jsme zbořili nějaký ten mýtus.
V kempu opět rozbalujeme stany a večer se všichni scházíme u ohně, kde nám pan Magasanik hraje na kytaru a všichni zpíváme. Byla to poslední noc a zároveň taky krásné zakončení.
Poslední den dojíždíme do cíle, v němž nás čeká čištění a následné odevzdání lodí. Pak už jen nasedáme do vlaku a hurá zpět domů.
Za sebe a doufám, že i za všechny ostatní účastníky kurzu, můžu říci, že to byla opravdu hezká zkušenost a budeme na ni vzpomínat ještě dlouho.
M. Poživilová, 2.D

Současně s vodáckým kurzem probíhal i sportovní kurz v Doksech, ze kterého jsme rovněž pořídili pár obrázků a umístili je do společné fotogalerie.

Vodácký kurz 06 - 2016

Od 13. do 17. června 2016 jsme se zúčastnili my, žáci 2. ročníků, vodáckého kurzu v jižních Čechách na řece Vltavě. Cesta vlakem byla zábavná a utekla nám rychle. Po příjezdu do Vyššího Brodu jsme si rozložili stany a šli jsme si vyzvednout naše kánoe s pádly, vesty a barely. Po teoretické přípravě na suchu následoval trénink na vodě. Večer jsme všichni zasedli u našeho prvního táborového ohně. Druhý den ráno jsme poprvé vyrazili na vodu a zdolali jsme také náš první jez. Na každém jezu jsme museli nějakou dobu čekat kvůli hojnému počtu dalších nedočkavých vodáků. Navečer jsme dorazili do dalšího kempu "U Fíka". Zde jsme hráli míčové hry a poté opět zasedli k ohni. Příští den jsme stanovali v kempu "Vltavan"nedaleko Českého Krumlova, kam jsme se vydali na výlet. Naším posledním místem stanování byla "Zlatá Koruna". Zde jsme zakončili kurz posledním velkým táborovým ohněm. Počasí nám celkem přálo, i když nám v noci skoro pokaždé pršelo. I přes promočené spacáky, stany a mokré oblečení jsme si těch 5 dní velmi užili a odjížděli jsme s úsměvem na tváři.  FOTO ZDE
Radka Grajcarová a Eliška Láchová, 2.C

DEN LABE - 8. ročník závodu dračích lodí

Také v letošním školním roce se naše škola se dvěma školními posádkami zúčastnila závodu dračích lodí, který proběhl 6. května 2016.
Tentokrát se posádce malého gymnázia podařilo vybojovat 3. místo, zatímco posádce velkého gymnázia unikla medaile o chlup. Museli jsme se tedy spokojit s nepopulárním 4. místem, ačkoli i to bylo ohodnoceno tradičně vynikajícím dortem. Počasí nám letos přálo a nálada byla výborná.
Už se těšíme na příští rok smiley - FOTO + VIDEO
Mgr. Jitka Novodomská

Juniorský maraton 2016

V letošním roce se uskutečnil jubilejní 20. ročník Juniorského štafetového maratonu.
V Ústí nad Labem se konalo semifinálové kolo 18. 4. 2016 a štafeta našeho gymnázia obsadila již podruhé krásné třetí místo s časem 2:48:44. Přestože se jednalo o nepostupovou pozici, měli jsme velikou radost.
Podmínkou pro účast v závodě je družstvo složené ze studentů a studentek střední školy, které běží štafetovým způsobem trať dlouhou cca 42 km. V každém družstvu musí být minimálně tři dívky (běží úsek 3, 5 a 7).
Naši štafetu tvořili tito běžci a běžkyně: Kryštof Korejs (2. A), Jakub Truhlář (V5. A), Bára Heřmánková (2. C), Jan Renner (V6. A), Natálie Laštůvková (V7. A), David Štěpánek (2. B), Nikola Dobiášová (2. B), Ondřej Pavel Krýsl (2. B), Tomáš Hnyk (1. A) a Jiří Štolba (2. B).
Celému týmu gratulujeme a těšíme se na další ročník! Fotogalerie ZDE
Mgr. J. Novodomská

REPUBLIKOVÝ POHÁR VE SPORTOVNÍ GYMNASTICE
Praha 9. 4. 2016, tělocvična SK Hradčany

Stejně jako v loňském roce se do letošního finále ve sportovní gymnastice probojovala jako jediná zástupkyně jednotlivkyň z Ústeckého kraje naše studentka Dana Junová z 2. A. V silné konkurenci 34 závodnic obsadila krásné 9. místo a na bradlech dokonce místo 1. Kromě sestavy na bradlech (nebo na hrazdě) se závodilo i na kladině, v prostných a v přeskoku.